unreal engine vr cookbook developing virtual reality with ue4 game design

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Unreal Engine Vr Cookbook

Author : Mitch McCaffrey
ISBN : 9780134649788
Genre : Computers
File Size : 65. 38 MB
Format : PDF
Download : 925
Read : 1194

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This is the eBook of the printed book and may not include any media, website access codes, or print supplements that may come packaged with the bound book. “With his YouTube channel, Mitch’s VR Lab, Mitch has helped thousands of people understand the foundations of locomotion and interaction mechanics with clear and concise UE4 videos. I’m thrilled that he has taken the time to bring all his knowledge and experience in working with Unreal Engine and Virtual Reality to the Unreal® Engine VR Cookbook…. Mitch is uniquely qualified to share this book with the world.” —Luis Cataldi, Unreal Engine Education, Epic Games, Inc. For game developers and visualization specialists, VR is the next amazing frontier to conquer—and Unreal Engine 4 is the ideal platform to conquer it with. Unreal ® Engine VR Cookbook is your complete, authoritative guide to building stunning experiences on any Unreal Engine 4-compatible VR hardware. Renowned VR developer and instructor Mitch McCaffrey brings together best practices, common interaction paradigms, specific guidance on implementing these paradigms in Unreal Engine, and practical guidance on choosing the right approaches for your project. McCaffrey’s tested “recipes” contain step-by-step instructions, while empowering you with concise explanations of the underlying theory and math. Whether you’re creating first-person shooters or relaxation simulators, the techniques McCaffrey explains help you get immediate results, as you gain “big picture” knowledge and master nuances that will help you succeed with any genre or project. Understand basic VR concepts and terminology Implement VR logic with Blueprint visual scripting Create basic VR projects with Oculus Rift, HTC Vive, Gear VR, Google VR, PSVR, and other environments Recognize and manage differences between seated and standing VR experiences Set up trace interactions and teleportation Work with UMG and 2D UIs Implement character inverse kinematics (IK) for head and hands Define effective motion controller interaction Help users avoid motion sickness Optimize VR applications Explore the VR editor, community resources, and more If you’re ready to master VR on Unreal Engine 4, this is the practical resource you’ve been searching for! Register your product at informit.com/register for convenient access to downloads, updates, and corrections as they become available.

Spiele Entwickeln Mit Unreal Engine 4

Author : Jonas Richartz
ISBN : 9783446456259
Genre : Computers
File Size : 52. 61 MB
Format : PDF, Docs
Download : 395
Read : 1120

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Ihr Einstieg in die Welt der Spieleentwicklung mit Unreal Engine 4 Umfassend lernen Sie das Arbeiten mit der Engine, die visuelle Programmierung mit Blueprints und viele weitere Aspekte der Spieleentwicklung. Sie werden sehen, dass Sie alles, was Sie sich vorstellen, auch umsetzen können. Diese zweite Auflage wurde um neue Features und Beispiele zu den Themen Landscape, Multiplayer, Static Mesh und Widget erweitert. Darüber hinaus enthält sie ein umfangreiches Kapitel zur Entwicklung von Virtual Reality-Apps von Benedikt Engelhard. Schritt für Schritt werden Sie in die Welt der Spiele-Entwicklung eingeführt. Folgende Themen erwarten Sie: Teil I: Einstieg in die Unreal-Oberfläche und die Blueprint-Programmierung inklusive Programmiergrundlagen (bool, Integer, float, if, array, Actors ...). Teil II: Alle wichtigen Unreal- und Blueprint-Techniken wie z.B. Objekte im 3D- Raum, Steuerung (Tastatur/Maus/Touch), Physik, Audio, Licht und Schatten, Partikel, Landschaften, Whiteboxing, Unreal-Interne Datenbanken, Animationen usw. Teil III: Komplexere Techniken wie z.B. Netzwerk, Debugging, Optimierung (für Performance), KI und das Packaging für Desktop, Konsole, Web und Mobile Teil IV: Entwicklung eines kompletten Spiels, in dem die beschriebenen Techniken zum Einsatz kommen sowie eines kompletten VR-Games. Viele kleinere Beispiele und Aufgaben zwischendurch helfen Ihnen, das Gelernte umzusetzten und zu evaluieren. Auf der Website zum Buch finden Sie die Spiele, sämtliche Projektdateien der Spiele sowie Videotutorials. Extra: E-Book inside Systemvoraussetzungen für E-Book inside: Internet-Verbindung und Adobe-Reader oder Ebook-Reader bzw. Adobe Digital Editions.

Virtual Reality Spiele Entwickeln Mit Unity

Author : Daniel Korgel
ISBN : 9783446456235
Genre : Computers
File Size : 35. 79 MB
Format : PDF, ePub, Docs
Download : 491
Read : 229

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Auch du kannst dein eigenes Virtual Reality-Spiel mit Unity entwickeln – in diesem Buch lernst, du wie es funktioniert. Dieser praktische Leitfaden bietet dir einen fundierten Einstieg in die Entwicklung von Virtual Reality-Welten. Von den VR- und Unity-Grundlagen über die fortgeschrittene Unity-Programmierung bis hin zu kompletten Beispielprojekten für unterschiedliche VR-Headsets erhältst du hier das nötige Know-how für deine eigene VR-App. Berücksichtigt werden u. a. Oculus Rift, SteamVR (z. B. HTC Vive), GearVR und GoogleVR (z. B. Daydream). Alle Beispielprojekte stehen online zum Download zur Verfügung. Folgende Themen erwarten dich: - Eine Einführung in Virtual Reality, die unterstützten VR-Headsets und die wichtigsten Funktionen der Unity Engine. - Das Kapitel "Quickstart" führt in die Grundlagen der 3D-Entwicklung mit Unity ein und ist die Basis für die darauffolgenden Kapitel. - Do ́s and Don ́ts bei der Entwicklung von VR-Spielen werden anhand von Praxisbeispielen erklärt, wobei du die meisten der beschriebenen Beispiele einfach nachbauen kannst. - Du erhältst einen tieferen Einblick in Unity, dessen interne VR-Unterstützung sowie in die verschiedenen VR-Entwicklerwerkzeuge für VR-Headsets wie Oculus Rift, HTC Vive, GearVR und Daydream u. a. - Schließlich wird für jedes VR-Headset ein Beispielprojekt gezeigt, mit dem du dein neu erworbenes Wissen umsetzen kannst – und du erfährst natürlich auch, wie du dein Spiel mit Anderen teilst und VR-tauglich präsentierst. - Tipps, wie du Ideen für eigene Projekte findest und Tricks zur Spieleentwicklung runden das Buch ab. Extra: E-Book inside Systemvoraussetzungen für E-Book inside: Internet-Verbindung und Adobe-Reader oder Ebook-Reader bzw. Adobe Digital Editions.

Augmented Reality Virtual Reality And Computer Graphics

Author : Lucio Tommaso De Paolis
ISBN : 9783319952826
Genre : Augmented reality
File Size : 49. 97 MB
Format : PDF, ePub, Mobi
Download : 937
Read : 702

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The 2-volume set LNCS 10850 and 10851 constitutes the refereed proceedings of the 5th International Conference on Augmented Reality, Virtual Reality, and Computer Graphics, AVR 2018, held in Otranto, Italy, in June 2018. The 67 full papers and 26 short papers presented were carefully reviewed and selected from numerous submissions. The papers are organized in the following topical sections: virtual reality; augmented and mixed reality; computer graphics; human-computer interaction; applications of VR/AR in medicine; and applications of VR/AR in cultural heritage; and applications of VR/AR in industry.

Die Kunst Des Game Designs

Author : Jesse Schell
ISBN : 9783958452848
Genre : Computers
File Size : 80. 65 MB
Format : PDF
Download : 490
Read : 1189

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Grundlagen der Entwicklung und Konzeption klassischer Spiele von einem der weltweit führenden Game Designer Mehr als 100 Regeln und zentrale Fragen zur Inspiration für den kreativen Prozess Zahlreiche wertvolle Denkanstöße für die Konzeption eines erfolgreichen Spiels Jeder kann die Grundlagen des Game Designs meistern – dazu bedarf es keines technischen Fachwissens. Dabei zeigt sich, dass die gleichen psychologischen Grundprinzipien, die für Brett-, Karten- und Sportspiele funktionieren, ebenso der Schlüssel für die Entwicklung qualitativ hochwertiger Videospiele sind. Mit diesem Buch lernen Sie, wie Sie im Prozess der Spielekonzeption und -entwicklung vorgehen, um bessere Games zu kreieren. Jesse Schell zeigt, wie Sie Ihr Game durch eine strukturierte methodische Vorgehensweise Schritt für Schritt deutlich verbessern. Mehr als 100 gezielte Fragestellungen eröffnen Ihnen dabei neue Perspektiven auf Ihr Game, so dass Sie die Features finden, die es erfolgreich machen. Hierzu gehören z.B. Fragen wie: Welche Herausforderungen stellt mein Spiel an die Spieler? Fördert es den Wettbewerb unter den Spielern? Werden sie dazu motiviert, gewinnen zu wollen? So werden über hundert entscheidende Charakteristika für ein gut konzipiertes Spiel untersucht. Mit diesem Buch wissen Sie, worauf es bei einem guten Game ankommt und was Sie alles bedenken sollten, damit Ihr Game die Erwartungen Ihrer Spieler erfüllt und gerne gespielt wird. Zugleich liefert es Ihnen jede Menge Inspiration – halten Sie beim Lesen Zettel und Stift bereit, um Ihre neuen Ideen sofort festhalten zu können

Die Aufgabe Der Gestaltpsychologie

Author : Wolfgang Köhler
ISBN : 9783110828245
Genre : Psychology
File Size : 34. 62 MB
Format : PDF, ePub
Download : 861
Read : 1333

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Mastering Game Development With Unreal Engine 4

Author : Matt Edmonds
ISBN : 9781788997614
Genre : Computers
File Size : 55. 9 MB
Format : PDF
Download : 550
Read : 809

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A comprehensive guide with coverage on AudioFX, Particle system, shaders, sequencers, and the latest features of Unreal 4.19 that will take your game development skills to the next level Key Features Create a high-performance Combat game using the essential features of Unreal Engine 4.18+. Master the complex competitive features needed in modern games such as Volumetric Lightmaps and Precomputed Lighting on Volumetric Fog, and build an impressive UI. Experience not only VR support for your game but also the inbuilt support of Apple’s ARKit and Google's ARCore with UE4's newly released support for these platforms. Book Description To make a basic combat game from scratch, you will quickly override existing UE4 classes, and add and implement simple C++ functions while running and building them. These are all discussed as a short summary for new developers and as a quick refresher for experienced developers. Next, you will build a combat player character with expanded controls, create logic for a character, swap weapons, attack and move, bridge over scene changes and transitions, retain data between scenes, and manage the scene-change process. You will then build an intelligent enemy AI and add physics based particles for weapon impacts. You will also get acquainted with cutting-edge features such as Volumetric Lightmaps for precomputed lighting, and Atmospheric and Volumetric Fog, to build advanced visuals in our ongoing GitHub project. Moving on, you will explore the tools required to build an in-game cut-scene for a more professional gameplay experience and story direction. Along the way, you will implement a solid game UI, including writing a full in-game load and save system that will enable players to resume their game from any point. You will also prepare, build, and work on VR and AR taking them from editor to real-world, building two new projects one in each of these brand new areas of UE4 and integrate classes from the main project into AR! By the end of the book, you will have mastered all major UE features and will be able to bring self-imagined games to life through Unreal Engine 4.18+. What you will learn The fundamentals of a combat-based game that will let you build and work all other systems from the core gameplay: the input, inventory, A.I. enemies, U.I., and audio Manage performance tools and branching shaders based on platform capabilities in the Material Editor Explore scene or level transitions and management strategies Improve visuals using UE4 systems such as Volumetric Lightmaps, Precomputed Lighting, and Cutscenes Implement audio-to-animation timelines and trigger them from visual FX Integrate Augmented Reality into a game with UE4's brand new ARKit and ARCore support Perform almost any game logic needed via Blueprint Visual Scripting, and know when to implement it in Blueprint as opposed to C++ Who this book is for This book is for game developers who want to build high-performance games with amazing UIs. Experience with C++ is required and some knowledge of working with Unreal Engine 4 would be an advantage.

Lehrbuch Der Grafikprogrammierung

Author : Klaus Zeppenfeld
ISBN : 3827410282
Genre : Computers
File Size : 23. 80 MB
Format : PDF
Download : 557
Read : 775

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Die Kunst Der Javascript Programmierung

Author : Marijn Haverbeke
ISBN : 9783864911910
Genre : Computers
File Size : 90. 24 MB
Format : PDF, Docs
Download : 176
Read : 214

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Das Buch ist eine Einführung in JavaScript, die sich auf gute Programmiertechniken konzentriert. Der Autor lehrt den Leser, wie man die Eleganz und Präzision von JavaScript nutzt, um browserbasierte Anwendungen zu schreiben. Das Buch beginnt mit den Grundlagen der Programmierung - Variablen, Kontrollstrukturen, Funktionen und Datenstrukturen -, dann geht es auf komplexere Themen ein, wie die funktionale und objektorientierte Programmierung, reguläre Ausdrücke und Browser-Events. Unterstützt von verständlichen Beispielen wird der Leser rasch die Sprache des Web fließend 'sprechen' können.

Learning Virtual Reality

Author : Tony Parisi
ISBN : 9781491922804
Genre : COMPUTERS
File Size : 43. 12 MB
Format : PDF, ePub, Mobi
Download : 236
Read : 748

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As virtual reality approaches mainstream consumer use, a vibrant development ecosystem has emerged in the past few years. This hands-on guide takes you through VR development essentials for desktop, mobile, and browser-based applications. You’ll explore the three go-to platforms—OculusVR, Gear VR, and Cardboard VR—as well as several VR development environments, programming tools, and techniques. If you’re an experienced programmer familiar with mobile development, this book will help you gain a working knowledge of VR development through clear and simple examples. Once you create a complete application in the final chapter, you’ll have a jumpstart on the next major entertainment medium. Learn VR basics for UI design, 3D graphics, and stereo rendering Explore Unity3D, the current development choice among game engines Create native applications for desktop computers with the Oculus Rift Develop mobile applications for Samsung’s Gear VR with the Android and Oculus Mobile SDKs Build browser-based applications with the WebVR Javascript API and WebGL Create simple and affordable mobile apps for any smartphone with Google’s Cardboard VR Bring everything together to build a 360-degree panoramic photo viewer

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