the humane interface new directions for designing interactive systems

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The Humane Interface

Author : Jef Raskin
ISBN : 0201379376
Genre : Computers
File Size : 59. 13 MB
Format : PDF, Kindle
Download : 652
Read : 890

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Cognetics and the locus of attention - Meanings, modes, monotony, and myths - Quantification - Unification - Navigation and other aspects of humane interfaces - Interface issues outside the user interface.

Design Patterns Zur Unterst Tzung Der Gestaltung Von Interaktiven Skalierbaren Benutzungsschnittstellen

Author : Fredrik Gundelsweiler
ISBN : 9783486717877
Genre : Computers
File Size : 60. 68 MB
Format : PDF, Kindle
Download : 187
Read : 608

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Eine große Herausforderung besteht darin, komplexe Datenbestände in ihrem Anwendungskontext zu visualisieren, zu filtern und zu interpretieren, um sie schließlich effektiv und effizient verwenden zu können. Vor diesem Problemhintergrund zeigen drei praxisbezogene Fallstudien mehrere integrale, konzeptuell-programmatische Lösungsansätze aus der interdisziplinären Perspektive der Mensch-Computer Interaktion auf.

Sicherheitskritische Mensch Computer Interaktion

Author : Christian Reuter
ISBN : 9783658195236
Genre : Computers
File Size : 55. 34 MB
Format : PDF, Kindle
Download : 298
Read : 267

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Dieses Lehr- und Fachbuch gibt eine fundierte und praxisbezogene Einführung sowie einen Überblick über Grundlagen, Methoden und Anwendungen der Mensch-Computer-Interaktion im Kontext von Sicherheit, Notfällen, Krisen, Katastrophen, Krieg und Frieden. Dies adressierend werden interaktive, mobile, ubiquitäre und kooperative Technologien sowie Soziale Medien vorgestellt. Hierbei finden klassische Themen wie benutzbare (IT-)Sicherheit, Industrie 4.0, Katastrophenschutz, Medizin und Automobil, aber auch Augmented Reality, Crowdsourcing, Shitstorm Management, Social Media Analytics und Cyberwar ihren Platz. Methodisch wird das Spektrum von Usable Safety- bis Usable Security Engineering von Analyse über Design bis Evaluation abgedeckt. Das Buch eignet sich ebenso als Lehrbuch für Studierende wie als Handbuch für Wissenschaftler, Designer, Entwickler und Anwender.

Interface Design

Author : Stephan Thesmann
ISBN : 9783658038571
Genre : Computers
File Size : 53. 95 MB
Format : PDF
Download : 429
Read : 249

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Da Sie dieses Buch in der Hand halten, wissen Sie bereits, wie wichtig gute Benutzungsoberflächen für den Erfolg einer Software sind – sei es für eine Webseite, eine App oder jedes andere Programm. Aber was genau macht ein gutes User Interface aus? Es gestattet möglichst vielen Benutzern, eine Software intuitiv zu benutzen! Dabei geht es auf die unterschiedlichen Fähigkeiten, Vorlieben und auch Emotionen der User ein. Design und Umsetzung sorgen für ein hohes Maß an Zugänglichkeit nicht nur für Menschen, sondern auch für (Such-) Maschinen. Dieses Lehrbuch führt Sie in die physiologischen und psychologischen Grundlagen der menschlichen Wahrnehmung und Informationsverarbeitung ein. So dann erfahren Sie, wie Sie Interfaces barrierefrei gestalten und für Suchmaschinen optimieren können, um einen großen Benutzerkreis anzusprechen. Anschließend lernen Sie, die Anforderungen an Usability, User Experience und Accessibility in den einzelnen Phasen des Entwurfsprozesses umzusetzen. Die projektorientierte Vorgehensweise führt Sie mit vielen Beispielen und ausführlichen Erläuterungen schrittweise von der ersten Idee bis hin zur Fähigkeit, qualitativ hochwertige Interfaces zu entwerfen und Entwicklungsprozesse zu managen.

Information Und Gesellschaft

Author : Hajo Greif
ISBN : 383507007X
Genre : Social Science
File Size : 32. 67 MB
Format : PDF, Docs
Download : 235
Read : 163

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Informations- und Kommunikationstechnologien sind nicht nur ein fester Bestandteil der täglichen Lebens- und Arbeitswelt, sondern strukturieren auch den Weltzugang gesellschaftlicher Akteure. Der Band versammelt Beiträge aus den Technik- und Sozialwissenschaften zur Beziehung zwischen Information und Gesellschaft.

Der Einfluss Neuer Interaktionsformen Auf Die Kognitiven F Higkeiten Des Menschen

Author : Rainer Knaack
ISBN : 9783638262187
Genre : Business & Economics
File Size : 78. 25 MB
Format : PDF
Download : 912
Read : 487

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Studienarbeit aus dem Jahr 2003 im Fachbereich BWL - Marketing, Unternehmenskommunikation, CRM, Marktforschung, Social Media, Note: 2,0, Universität der Künste Berlin (Institute of Electronic Business), Veranstaltung: Nutzerfreundliche Gestaltung interaktiver Medien, Sprache: Deutsch, Abstract: „Als das Schachgenie Garri Kasparow im Mai 1997 gegen den Supercomputer Deep Blue von IBM verlor, genossen die Forscher von Künstlicher Intelligenz (KI) den Triumph. Doch was hatte der Sieg schon bewiesen? Dass ein Computer, unterstützt von einem raffinierten Programm, ausdauernder rechnen und in der gleichen Zeit mehr Alternativen durchspielen kann als jeder Mensch. Was aber konnte Deep Blue außer Schach spielen sonst noch? Nichts.“1 „Keine technische Neuerung hat die Lebens- und Arbeitswelt der Menschen in den Industrienationen bisher so nachhaltig verändert wie die Erfindung des Computers. Der Mensch muss sich dabei in seiner Denk- und Arbeitsweise weitgehend an den Computer anpassen. Der Lernaufwand, der insbesondere von Anfängern betrieben werden muss, ist trotz moderner, benutzerfreundlicher Systeme immer noch beträchtlich. Die Umkehrung dieser Regel liegt aktuell noch in ferner Zukunft.“2 J. Raskin bringt den Grund dafür in folgendem Satz zum Ausdruck: “As complicated as computers and other products of our technology may be, it is easier to understand the machine side of the human-machine interface than to come to grips with the far more complex and variable human side. Even so, many – perhaps surprisingly many – human performance factors are independent of a user’s age, gender, cultural background, or level of expertise.”3 1 Dürand, D., Kunst des Dribbelns – Wie treibt man die Entwicklung intelligenter Roboter voran?, aus: Wirtschaftswoche vom 17. Juli 2oo3, S. 69. 2 Rempeters, G., Die Technologie des 21. Jahrhunderts – Virtuelle Welten im Computer, 1994, S. 1. 3 Vgl. Raskin, J., The Humane Interface – New Directions for Designing Interactive Systems, 2ooo, S. 9.

Modelling And Management Of Engineering Processes

Author : Peter Heisig
ISBN : 1849961999
Genre : Technology & Engineering
File Size : 31. 66 MB
Format : PDF, Docs
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Read : 169

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Modelling for Business Improvement contains the proceedings of the First International Conference on Process Modelling and Process Management (MMEP 2010) held in Cambridge, England, in March 2010. It contains contributions from an international group of leading researchers in the fields of process modelling and process management. This conference will showcase recent trends in the modelling and management of engineering processes, explore potential synergies between different modelling approaches, gather and discuss future challenges for the management of engineering processes and discuss future research areas and topics. Modelling for Business Improvement is divided into three main parts: 1. Theoretical foundation of modelling and management of engineering processes, and achievements in theory. 2. Experiences from management practice using various modelling methods and tools, and their future challenges. 3. New perspectives on modelling methods, techniques and tools.

Lean Architecture

Author : James O. Coplien
ISBN : 9780470970133
Genre : Computers
File Size : 24. 35 MB
Format : PDF, ePub, Docs
Download : 692
Read : 180

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More and more Agile projects are seeking architectural roots as they struggle with complexity and scale - and they're seeking lightweight ways to do it Still seeking? In this book the authors help you to find your own path Taking cues from Lean development, they can help steer your project toward practices with longstanding track records Up-front architecture? Sure. You can deliver an architecture as code that compiles and that concretely guides development without bogging it down in a mass of documents and guesses about the implementation Documentation? Even a whiteboard diagram, or a CRC card, is documentation: the goal isn't to avoid documentation, but to document just the right things in just the right amount Process? This all works within the frameworks of Scrum, XP, and other Agile approaches

Das Intelligente Interface

Author : Jef Raskin
ISBN : 3827317967
Genre : Human-computer interaction
File Size : 76. 44 MB
Format : PDF, Kindle
Download : 184
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Game Based Teaching And Simulation In Nursing And Health Care

Author : Eric B. Bauman, PhD, RN
ISBN : 9780826109705
Genre : Medical
File Size : 39. 71 MB
Format : PDF, Kindle
Download : 982
Read : 1293

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"This is a comprehensive resource for anyone interested in integrating gaming and simulation into a course or the entire curricula. It presents the theory and the associated practical application. The extensive reference list and resource/product list encourage and support readers with implementation." Score: 98, 5 Stars.--Doody's Medical Reviews "Game-Based Teaching and Simulation in Nursing and Healthcare is a timely, exhaustive look at how emerging technologies are transforming clinical education. Anyone looking for firsthand, direct account of how game-based learning technologies are reshaping clinical practice needs this book." Kurt Squire, PhD Associate Professor Games+Learning+Society [GLS] School of Education University Of Wisconsin - Madison This innovative text provides practical strategies for developing, integrating, and evaluating new and emerging technology, specifically game-based learning methods, useful in nursing and clinical health sciences education. The text draws upon existing models of experiential learning such as Benner's "thinking-in-action" and "novice-to-expert" frameworks, and introduces current theories supporting the phenomenon of the created learning environment. Chapters explain how simulation and game-based learning strategies can be designed, implemented, and evaluated to improve clinical educational thinking and outcomes and increase exposure to critical experiences to inform clinicians during the journey from novice to expert. The text also describes how game-based learning methods can support the development of complex decision-making and critical thinking skills. Case studies throughout demonstrate the practical application of harnessing technology as a teaching/learning device. Key Features: Provides strategies for developing, integrating, and evaluating game-based learning methods for nursing and healthcare educators Prepares teachers for the paradigm shift from static "e-learning" to dynamic distance experiential learning in virtual and game-based environments Illustrates how to integrate game-based learning into existing curricula Offers theoretical and practical examples of how game-based learning technologies can be used in nursing and clinical education

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