game design theory a new philosophy for understanding games

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Game Design Theory

Author : Keith Burgun
ISBN : 9781466554214
Genre : Computers
File Size : 51. 42 MB
Format : PDF, Kindle
Download : 922
Read : 394

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Despite the proliferation of video games in the twenty-first century, the theory of game design is largely underdeveloped, leaving designers on their own to understand what games really are. Helping you produce better games, Game Design Theory: A New Philosophy for Understanding Games presents a bold new path for analyzing and designing games. The author offers a radical yet reasoned way of thinking about games and provides a holistic solution to understanding the difference between games and other types of interactive systems. He clearly details the definitions, concepts, and methods that form the fundamentals of this philosophy. He also uses the philosophy to analyze the history of games and modern trends as well as to design games. Providing a robust, useful philosophy for game design, this book gives you real answers about what games are and how they work. Through this paradigm, you will be better equipped to create fun games.

Clockwork Game Design

Author : Keith Burgun
ISBN : 9781317630395
Genre : Computers
File Size : 56. 96 MB
Format : PDF, ePub, Mobi
Download : 433
Read : 1219

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Only by finding and focusing on a core mechanism can you further your pursuit of elegance in strategy game design. Clockwork Game Design is the most functional and directly applicable theory for game design. It details the clockwork game design pattern, which focuses on building around fundamental functionality. You can then use this understanding to prescribe a system for building and refining your rulesets. A game can achieve clarity of purpose by starting with a strong core, then removing elements that conflict with that core while adding elements that support it. Filled with examples and exercises detailing how to put the clockwork game design pattern into use, this book is a must-have manual for designing games. A hands-on, practical book that outlines a very specific approach to designing games Develop the mechanics that make your game great, and limit or remove factors that disrupt the core concept Practice designing games through the featured exercises and illustrations

Die Kunst Des Game Designs

Author : Jesse Schell
ISBN : 9783958452848
Genre : Computers
File Size : 90. 3 MB
Format : PDF, Mobi
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Grundlagen der Entwicklung und Konzeption klassischer Spiele von einem der weltweit führenden Game Designer Mehr als 100 Regeln und zentrale Fragen zur Inspiration für den kreativen Prozess Zahlreiche wertvolle Denkanstöße für die Konzeption eines erfolgreichen Spiels Jeder kann die Grundlagen des Game Designs meistern – dazu bedarf es keines technischen Fachwissens. Dabei zeigt sich, dass die gleichen psychologischen Grundprinzipien, die für Brett-, Karten- und Sportspiele funktionieren, ebenso der Schlüssel für die Entwicklung qualitativ hochwertiger Videospiele sind. Mit diesem Buch lernen Sie, wie Sie im Prozess der Spielekonzeption und -entwicklung vorgehen, um bessere Games zu kreieren. Jesse Schell zeigt, wie Sie Ihr Game durch eine strukturierte methodische Vorgehensweise Schritt für Schritt deutlich verbessern. Mehr als 100 gezielte Fragestellungen eröffnen Ihnen dabei neue Perspektiven auf Ihr Game, so dass Sie die Features finden, die es erfolgreich machen. Hierzu gehören z.B. Fragen wie: Welche Herausforderungen stellt mein Spiel an die Spieler? Fördert es den Wettbewerb unter den Spielern? Werden sie dazu motiviert, gewinnen zu wollen? So werden über hundert entscheidende Charakteristika für ein gut konzipiertes Spiel untersucht. Mit diesem Buch wissen Sie, worauf es bei einem guten Game ankommt und was Sie alles bedenken sollten, damit Ihr Game die Erwartungen Ihrer Spieler erfüllt und gerne gespielt wird. Zugleich liefert es Ihnen jede Menge Inspiration – halten Sie beim Lesen Zettel und Stift bereit, um Ihre neuen Ideen sofort festhalten zu können

Besser Als Die Wirklichkeit

Author : Jane McGonigal
ISBN : 9783641097417
Genre : Social Science
File Size : 28. 9 MB
Format : PDF, Mobi
Download : 352
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Warum Computerspiele nicht blöd, sondern schlau machen Die Menschheit spielt. Immerzu. Überall. Ununterbrochen. Über 3 Milliarden Stunden werden jede Woche weltweit mit Spielen verbracht. Und die Zahl wächst, denn immer mehr Menschen erliegen der Faszination von Computerspielen. Aber muss man deshalb klagen über Isolation und Kulturverfall? – Jane McGonigal, laut »BusinessWeek« eine der zehn wichtigsten und innovativsten Spieleentwicklerinnen der Welt, kehrt die Perspektive um und stellt die spannende Frage: Was, wenn wir die immense Kreativität, die Leidenschaft und das Engagement, das wir ins Spielen investieren, für die reale Welt nutzbar machen? Computerspiele bieten Belohnungen, Herausforderungen und Siege, die uns die reale Welt nur allzu oft vorenthält. Aber wer sagt, dass wir das Potenzial von Spielen allein zur Wirklichkeitsflucht und zu Unterhaltungszwecken nutzen müssen? Für Jane McGonigal sind Gamer hoch kompetente Problemlöser und passionierte Teamplayer. Ihre bestechende These: Nutzen wir diese enormen Ressourcen doch, um unsere sozialen, wirtschaftlichen oder medizinischen Probleme zu lösen! Ein überwältigend neuer und überzeugender Blick auf die positive Wirkung, die im Spielen steckt – eine bahnbrechende Analyse, mit der Jane McGonigal eindrucksvoll bestätigt, dass sie von der Zeitschrift »Fast Company« zu Recht unter die »100 kreativsten Menschen der Wirtschaft« gewählt wurde!

Introduction To Game Design Prototyping And Development

Author : Jeremy Gibson Bond
ISBN : 9780133439625
Genre : Computers
File Size : 88. 72 MB
Format : PDF
Download : 253
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Learn Game Design, Prototyping, and Programming with Today’s Leading Tools: Unity™ and C# Award-winning game designer and professor Jeremy Gibson has spent the last decade teaching game design and working as an independent game developer. Over the years, his most successful students have always been those who effectively combined game design theory, concrete rapid-prototyping practices, and programming skills. Introduction to Game Design, Prototyping, and Development is the first time that all three of these disciplines have been brought together into a single book. It is a distillation of everything that Gibson has learned teaching hundreds of game designers and developers in his years at the #1 university games program in North America. It fully integrates the disciplines of game design and computer programming and helps you master the crucial practice of iterative prototyping using Unity. As the top game engine for cross-platform game development, Unity allows you to write a game once and deliver it to everything from Windows, OS X, and Linux applications to webpages and all of the most popular mobile platforms. If you want to develop games, you need strong experience with modern best practices and professional tools. There’s no substitute. There’s no shortcut. But you can get what you need in this book. COVERAGE INCLUDES In-depth tutorials for eight different game prototypes Developing new game design concepts Moving quickly from design concepts to working digital prototypes Improving your designs through rapid iteration Playtesting your games and interpreting the feedback that you receive Tuning games to get the right “game balance” and “game feel” Developing with Unity, today’s best engine for independent game development Learning C# the right way Using Agile and Scrum to efficiently organize your game design and development process Debugging your game code Getting into the highly competitive, fast-changing game industry

Tabletop Game Design For Video Game Designers

Author : Ethan Ham
ISBN : 9781317536048
Genre : Design
File Size : 22. 38 MB
Format : PDF, ePub
Download : 721
Read : 824

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Learn the mechanics that take your game from an idea to a playable product. Do you aspire to be a game designer but aren’t sure where to begin? Tabletop Game Design for Video Game Designers guides you through your initial attempts to design game mechanics. It goes beyond simple description and definition to explore in detail the issues that designers grapple with for every game they create. Learning to design tabletop games builds a solid foundation for game designers and provides methods that can be applied towards creating paper prototypes of computer-targeted games. Presented in a step-by-step format, Tabletop Game Design for Video Game Designers helps the reader understand how the game design skills that are acquired through creating tabletop games can be used when designing video games. Fully playable games accompany every topic so you can truly understand and experience each component that goes into game creation. Tabletop Game Design for Video Game Designers includes: Simple, highly focused games that can be played, analyzed, improved, and/or modified in conjunction with a particular topic in the book. Integrated game design exercises, chapter learning objectives, and in-text sidebars to provide further examples to apply directly to your game creation process. A companion website (www.funmines.com) which includes: "print & play" tabletop games, links to online games, game design resources, and articles about designing and developing games.

Das Risiko Und Sein Preis

Author : Nassim Nicholas Taleb
ISBN : 9783641234522
Genre : Social Science
File Size : 85. 2 MB
Format : PDF, ePub, Mobi
Download : 134
Read : 333

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Warum wir nur denen vertrauen sollten, die etwas zu verlieren haben Stehen wir für die Risiken ein, die wir verursachen? Zu viele der Menschen, die auf der Welt Macht und Einfluss haben, so Nassim Nicholas Taleb, müssen nicht wirklich den Kopf hinhalten für das, was sie tun und veranlassen. Intellektuelle, Journalisten, Bürokraten, Banker, ihnen vor allem wirft er vor, kein »Skin in the Game« zu haben. Weil sie den Preis nicht bezahlen müssen, wenn sie irren, fällen sie schlechte Entscheidungen. Taleb zeigt anhand vieler Beispiele, wie »Skin in the Game«, ein fundamentales Konzept des Risikomanagements, auf alle Bereiche unseres Lebens übertragen werden kann. Sein neues Buch, so provozierend und bahnbrechend wie »Der Schwarze Schwan«, fordert uns heraus, alles, was wir über Risiko und Verantwortung in Politik, Wirtschaft und Gesellschaft zu wissen glauben, neu zu denken.

Salz Fett S Ure Hitze

Author : Samin Nosrat
ISBN : 9783956142826
Genre : Cooking
File Size : 26. 16 MB
Format : PDF, ePub, Mobi
Download : 245
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Samin Nosrat verdichtet ihre reiche Erfahrung als Köchin und Kochlehrerin zu einem so einfachen wie revolutionären Ansatz. Es geht dabei um die vier zentralen Grundlagen guten Kochens: Salz, Fett, Säure und Hitze. Salz – das die Aromen vertieft. Fett – das sie trägt und attraktive Konsistenzen ermöglicht. Säure – die alle Aromen ausbalanciert. Und Hitze – die die Konsistenz eines Gerichts letztendlich bestimmt. Wer mit diesen vier Elementen souverän umgeht, kann exzellent kochen, ohne sich an Rezepte klammern zu müssen. Voller profundem Wissen, aber mit leichter Hand und gewinnendem Ton führt Nosrat in alle theoretischen und praktischen Aspekte guten Kochens ein, vermittelt Grundlagen und Küchenchemie und verrät jede Menge inspirierender Tipps und Tricks. In über 100 unkomplizierten Rezepten wird das Wissen vertieft und erprobt: frische Salate, perfekt gewürzte Saucen, intensiv schmeckende Gemüsegerichte, die besten Pastas, 13 Huhn-Varianten, zartes Fleisch, köstliche Kuchen und Desserts. Samin Nosrats Rezepte ermuntern zum Ausprobieren und zum Improvisieren. Angereichert mit appetitanregenden Illustrationen und informativen Grafiken ist dieses Buch ein unverzichtbarer Küchenkompass, der Anfänger genauso glücklich macht wie geübte Köche.

Gamify Your Life

Author : Jane McGonigal
ISBN : 9783451802843
Genre : Self-Help
File Size : 42. 77 MB
Format : PDF, Kindle
Download : 972
Read : 1260

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Nach einem schweren Unfall hatte die Spieledesignerin Jane McGonigal bereits mit dem Leben abgeschlossen. Doch durch ihren starken Willen befreite sie sich von Depressionen und Suizidgedanken und entwickelte aus ihren Erfahrungen ein Spiel. Ihr selbst hat es geholfen und auch viele andere haben sich bereits glücklich gespielt. Dieses Buch zeigt, wie Spiele helfen können, extreme Stresssituationen zu bewältigen, persönliche Herausforderungen zu meistern und mit Traumata umzugehen.

The Philosophy Of Computer Games

Author : John Richard Sageng
ISBN : 9789400742499
Genre : Philosophy
File Size : 73. 54 MB
Format : PDF, Docs
Download : 225
Read : 971

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Computer games have become a major cultural and economic force, and a subject of extensive academic interest. Up until now, however, computer games have received relatively little attention from philosophy. Seeking to remedy this, the present collection of newly written papers by philosophers and media researchers addresses a range of philosophical questions related to three issues of crucial importance for understanding the phenomenon of computer games: the nature of gameplay and player experience, the moral evaluability of player and avatar actions, and the reality status of the gaming environment. By doing so, the book aims to establish the philosophy of computer games as an important strand of computer games research, and as a separate field of philosophical inquiry. The book is required reading for anyone with an academic or professional interest in computer games, and will also be of value to readers curious about the philosophical issues raised by contemporary digital culture.

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